Foto nr: 4677 X
Foto nr: 4677
2022-11-07, poniedziałek Po niewoli autor udał się na pociąg powrotny do Morąga. Jednak zamiast osobówki z za łuku wyłoniła się EP07-1062 z IC Rybak do Białegostoku z bagażem 20 minut po nie ujętej w rozkładzie zmianie lokomotywy w Gdyni. Ustawienia trzeba było na sam koniec gwinta wyśrubować jak pasek klinowy od alternatora w Setrze.

Szczegóły

Autor:
MG
Miejscowość:
Tagi:
Data dodania:
Uwagi:
Canon EOS 550D + Helios 58mm ISO 6400, 1/100s, f2
Odsłon:
339
Nazwa pliku:
IMG_1553 1062.JPG
Bezpośredni link do zasobu:
M. // 2022-11-09, środa (22:55:53)

Nie ma tragedii.
<^> // 2022-11-10, czwartek (21:56:30)

Bardzo fajnie, że i w takich warunkach robisz.
Jak by było miejsce to statyw ze sobą zabieraj.
KK // 2022-11-14, poniedziałek (14:56:27)

W grudniu z 220 IC znikają to warto teraz grać Vabank.
MG // 2022-11-14, poniedziałek (19:39:02)

Mnie słuchy dochodzą, że dojdzie do tego w lutym. W każdym razie IC na 220 jest ulotne jak lato w Polsce C.
SF // 2022-11-17, czwartek (18:54:12)

@MG Z jakiego powodu będzie to zamknięcie?
MG // 2022-11-17, czwartek (20:13:38)

Z powodu przebudowy Gutkowa zamknięcie będzie. Już wiele torów jest pozrywanych jak w Dobrym Mieście.
SF // 2022-11-17, czwartek (20:37:12)

Teraz mnie bardzo zaskoczyłeś. Bardzo jestem ciekaw czy zmieniony zostanie przebieg wjazdu do Gutkowa od strony Olsztyna. Kiedyś dochodziło tam bardzo często do uszkodzenia jakiegoś elementu rozjazdu przy nastawni od strony Olsztyna. Dyżurny tłumaczył, że to przez ten nieszczęsny wjazd. Miał na myśli, że chyba geometria tam nienajlepsza. Towary jadące do bazy Orlenu w Gutkowie zawisnały na tym wjeździe jesienią i zimą. M62 i ET22 uszkadzały często ten rozjazd i było ogranicznie do 5km/h przez bardzo długi czas. Lata 2005-2006. Problemy z podjazdem często rozwiązywał ET22 popychający od strony Olsztyna.
SF // 2022-11-17, czwartek (20:55:28)

I jeszczenews godny uwagi
MG // 2022-11-19, sobota (08:23:56)

Mnie bardzo zastanawia fakt, że Rzesza planuje uruchomić pociągi w 2026 roku. PLK-a zapewne potrzebowała by podobną ilość czasu na taką przebudowę. Gdzie pidziała się dawna doskonałość...
SF // 2022-11-19, sobota (14:49:52)

Prace na linii z Angermünde do Tantow zaczęły się ostatniego dnia listopada 2021 roku i prowadzone są głównie nocą z utrzymaniem ruchu w ciągu dnia. Tylko 2 pociągi kursujące nocą zostały zastąpione przez SEV (ZKA). Modernizacja 47,5 km linii i jej elektryfikacja zajmą aż 4 lata. Zakończenie planowane jest w 2025 roku. Pociągi pojadą dopiero rok później. Ein wirklich fantastisches Tempo!

O NIEdoskonałości przekonałem się tego lata, lądując we Frankfurcie. Po 12 godzinach lotu chciałem szybko dojechać na miejsce. RE z Frankfurtu HBF do Kassel spóźniony był na starcie 35 min. Był to pociąg przyjezdny z Kassel i wracał z powrotem do tego miasta. W 5 piętrowych wagonach sprawna była tylko 1 toaleta w pierwszym wagonie!!! Reszta była zaplombowana z niewiadomym terminem naprawy. 10 minut opóźnienia w Kassel w zupełności wystarczyło żeby odjechał pociąg do Göttingen. Na kolejny musiałem czekać godzinę. Bilet za 9 Euro wyglądał ładnie tylko marketingowo. Jego pomysłodawcy stworzyli kolei ogromne problemy. Były to wydłużone postoje na stacjach, przepełnione pociągi i niewystarczająca liczba osób do obsługi podróżnych i osób niepełnosprawnych na wózkach. Tani bilet przyciągnał niesamowite tłumy do pociągów ale doprowadził też do ruiny rozkład jazdy. Najmniejsze opóźnienia sięgały 40 minut. Pismaki z rynku kolejowego okrzyknęli SUKCESEM niemiecką ofertę za 9 Euro. Była to jednak logistyczna klapa, ktoś poszedł po rozum do głowy i cenę zmieniono na 49 Euro.

W Meksyku, na półwyspie Jukatan, trwa budowa kolei od podstaw. Projekt TREN MAYA o długości 1525 km połączy najważniejsze miasta na półwyspie. Budowa rozpoczęła się w 2020 roku i zostanie zakończona w przyszłym roku. Prędkość docelowa to 160 km/h. Linia będzie w całości zelektryfikowana.

Teraz pytanie, co jest nie tak z Europą? 47,5 km w 4 lata w wysoko rozwiniętym kraju, 1525 km w 4 lata w kraju uważanym za trzeciego świata.

W artykule jest sporo nieścisłości. Autor pisze o zakupie jednosystemowych flirtów i elektryfikacji polskiego odcinka niemieckim napięciem 16 2/3 HZ. Z mojego źródła wynika, że flirty będą dwusystemowe a polski odcinek zelektryfikowany 3KV. Doprowadzenie niemieckiego systemu zasialania do Szczecina Głównego ma sens tylko w przypadku planowania pociągów ICE z tego miasta. Pytanie, dla kogo? IC do Amsterdamu był praktycznie pusty.

Planowany godzinny takt między Szczecinem a Berlinem to dobra oferta. Dla Niemca kiepska oferta to już 2-godzinny takt.


Jakiś czas temu znalazłem na NDR die nordstory. Bardzo dobrze się oglądało. Jak będziesz miał czas to polecam. Odcinek trwa godzinę. Linia ta również woła o pomoc i podwyższenie prędkości.


















MG // 2022-11-19, sobota (19:52:54)

Jeszcze zapomniałem wspomnieć, że wlot od Olsztyna na Gutkowo już jest przerobiony z wjazdem po prostej przy okazji modernizacji Olsztyn-Gutkowo.
MG // 2022-11-22, wtorek (10:48:13)

Dla Niemca 9€ czy 49€ miesięcznie za bilecik na nałe Niemcy to nieistotny wydatek. Tu za 49€ można mieć miesięczny na Małdyty-Morąg. Dlatego w Rzeszy z pewnością przepełnione pociągi powrócą. Nordstory zobaczyłem. Oczywiście bardzo ciekawe i sentymentalne. Tak się zastanawiam czy z tą ciocią kiedyś nie jechaliśmy. Albo czy już w jakimś reportarzu się nie pokazała wcześniej. Fajnie w kabinie audycje z polskiego radia PLK słychać i komentarz cioci o bujaniu na torach od polskiej granicy. Niby miały być tory robione w lecie - mówiła.
DrezynSoft // 2022-11-26, sobota (18:29:45)

Fajnie, podoba nam się, że tutaj też odbywają się rzeczowe rozmowy. Nawet na wyższym poziomie niż na konkurencyjnym fb, hi hi. ;)
Do następnej wersji!


Ostatnia aktualizacja: 2024-10-01
Projekt i wykonanie: DrezynSoft
SyZyFik wersja 3.0.0
© MG 2011-2024

Podstronę załadowano w 0.2097 sekundy.

ajax