SF // 2019-08-02, piątek (23:00:28)
Ładowność TIRa wynosi około 27 ton, oczywiście po odliczeniu masy własnej zestawu. 400ton / 27 ton = 15 kursów. Tyle kursów musi wykonać TIR do Morąga żeby wyjść "na równo" z jedną zdawką o mc 400 ton. Jeśli uwzględnimy tylko koszt samego paliwa do ciągnika siodłowego, wyniesie on tylko 75 zł za 45 km, bez dodatkowych kosztów jak kierowca, amortyzacja, leasingi itp (całość to 150 zł). Spalanie SM42 przy pracy pociągowej to 202l/100h. Przy cenie hurtowej paliwa, koszt za litr wynosi 4,07 zł. Do Morąga tam i powrót równa się 90 km + ewentualne manewry. Niech spali jakieś 250l diesla. Daje to 1017 zł + 306 zł dla PLK, razem 1323 zł. Zdawka 400 ton, to 8 wagonów EAOS o ładowności 50 ton każdy. Teraz pieniążki zgarnia Cargo za swoją działkę. Dostęp do infrastruktury torowej (przejazd od i z punktu styku infrastruktury usługowej z infrastrukturą zarządcy infrastruktury do miejsca wykonywania czynności) 37,40 zł za przejazd, praca pilota/ustawiacza w trakcie przejazdu 24,30 zł za kwadrans pracy, praca lokomotywy manewrowej w trakcie przesuwu taboru przewoźnika nie poruszającego się o własnym napędzie 65 zł za kwadrans. Dla każdego wagonu uwzględnia
się przewoźne minimalne w kwocie odpowiednio 1 531,00 zł lub 382,00 euro, niezależnie od rodzaju użytego wagonu (razem 12248 zł, 8 wagonów, 400 ton). Chyba jednak wybieram TIRa ;) Teraz już wiecie dlaczego sklejka w Morągu pożegnała się z PKP Cargo.
Taryfa towarowa PKP Cargo i nieco więcej absurdalnych opłat: https://docdro.id/vFD97Xe