Prace na linii z Angermünde do Tantow zaczęły się ostatniego dnia listopada 2021 roku i prowadzone są głównie nocą z utrzymaniem ruchu w ciągu dnia. Tylko
2 pociągi kursujące nocą zostały zastąpione przez SEV (ZKA). Modernizacja 47,5 km linii i jej elektryfikacja zajmą aż 4 lata. Zakończenie planowane jest w 2025 roku. Pociągi pojadą dopiero rok później. Ein wirklich fantastisches Tempo!
O NIEdoskonałości przekonałem się tego lata, lądując we Frankfurcie. Po 12 godzinach lotu chciałem szybko dojechać na miejsce. RE z Frankfurtu HBF do Kassel spóźniony był na starcie 35 min. Był to pociąg przyjezdny z Kassel i wracał z powrotem do tego miasta. W 5 piętrowych wagonach sprawna była tylko 1 toaleta w pierwszym wagonie!!! Reszta była zaplombowana z niewiadomym terminem naprawy. 10 minut opóźnienia w Kassel w zupełności wystarczyło żeby odjechał pociąg do Göttingen. Na kolejny musiałem czekać godzinę. Bilet za 9 Euro wyglądał ładnie tylko marketingowo. Jego pomysłodawcy stworzyli kolei ogromne problemy. Były to wydłużone postoje na stacjach, przepełnione pociągi i niewystarczająca liczba osób do obsługi podróżnych i osób niepełnosprawnych na wózkach. Tani bilet przyciągnał niesamowite tłumy do pociągów ale doprowadził też do ruiny rozkład jazdy. Najmniejsze opóźnienia sięgały 40 minut. Pismaki z rynku kolejowego okrzyknęli SUKCESEM niemiecką ofertę za 9 Euro. Była to jednak logistyczna klapa, ktoś poszedł po rozum do głowy i cenę zmieniono na 49 Euro.
W Meksyku, na półwyspie Jukatan, trwa budowa kolei od podstaw. Projekt
TREN MAYA o długości 1525 km połączy najważniejsze miasta na półwyspie. Budowa rozpoczęła się w 2020 roku i zostanie zakończona w przyszłym roku. Prędkość docelowa to 160 km/h. Linia będzie w całości zelektryfikowana.
Teraz pytanie, co jest nie tak z Europą? 47,5 km w 4 lata w wysoko rozwiniętym kraju, 1525 km w 4 lata w kraju uważanym za trzeciego świata.
W artykule jest sporo nieścisłości. Autor pisze o zakupie jednosystemowych flirtów i elektryfikacji polskiego odcinka niemieckim napięciem 16 2/3 HZ. Z mojego źródła wynika, że flirty będą dwusystemowe a polski odcinek zelektryfikowany 3KV. Doprowadzenie niemieckiego systemu zasialania do Szczecina Głównego ma sens tylko w przypadku planowania pociągów ICE z tego miasta. Pytanie, dla kogo? IC do Amsterdamu był praktycznie pusty.
Planowany godzinny takt między Szczecinem a Berlinem to dobra oferta. Dla Niemca kiepska oferta to już 2-godzinny takt.
Jakiś czas temu znalazłem na NDR
die nordstory. Bardzo dobrze się oglądało. Jak będziesz miał czas to polecam. Odcinek trwa godzinę. Linia ta również woła o pomoc i podwyższenie prędkości.